PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA DAN LOKASI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN IKAN LAUT DILOSS IKAN BAPAK DEDI (PASAR BARU BALIKPAPAN)
DOI:
https://doi.org/10.36277/mreko.v2i2.272Keywords:
Product quality, price, location, purchasing decisionsAbstract
Nikmah Khairunnisa Kamir (2023) The effect of Product Quality, Price and Location on the Decision to Purchase Marine Fish at Mr. Dedi's Fish Loss (Pasar Baru Balikpapan). Advisors: Sukimin and Nina Indriastuty.
The purpose of this study was to determine and analyze the effect of product quality, price and location on the purchasing decision of Mr. Dedi's diloss marine fish (Pasar Baru Balikpapan). The data used is a collection of techniques based on interviews and questionnaires. The data analysis method used is an instrument test using validity test, reliability test, classical assumption test, multicollinearity test, heteroscedasticity test, autocorrelation test and using partial test (t). The results of the analysis of the Product Quality variable, Price variable and Location variable have a significant influence on the purchasing decision variables in the purchase of Mr. Dedi's diloss marine fish (Pasar Baru Balikpapan).
Keywords: Product quality, price, location and purchasing decisions.
References
Afriansyah, H. (2019). Kendala yang Sering Ditemukan dalam Pengambilan Keputusan. 1–4.
Arianto, D. P. H., & Satrio, B. (2020). Pengaruh Produk, Harga, Kualitas Pelayanan, Lokasi, Store Atmosphere Terhadap Keputusan Pembelian Kopisae. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 9 (6), 1–23.
C.Prihandoyo, Abdiannur, N. I. (2018). Manajemen Pemasaran.
Direktorat Jendral Cipta Karya. (2016). Profil Kota Balikpapan. Laporan Teknis Pendampingan Penyusunan Dokumen RPJM, 1–23.
Ekowati, Sri; Finthariasari, M. (2020). Pengaruh Harga dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Produk pada Eleven Cafe Bengkulu. 3(1), 251–252.
Fitri, D., & Mryanti, Y. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, dan Lokasi UMKM Mie Ayam dan Bakso Barokah Ina Kabupaten. 533–546.
Indrasari, D. M. (2019). Pemasaran & Kepuasan Pelanggan.
J.Setiadi, D. N. (2019). Perilaku Konsumen Perspektif Konteporer Pada Motif Tujuan, dan Keinginan Konsumen.
Marlinus, D. (2017). Keputusan Pembelian Berdasarkan Faktor Psikologis Dan Bauran Pemasaran Pt. Intercom Mobilindo Padang. 01(8.5.2017), 57–66.
Mihing, shairen octavia. (2021). Pengaruh Lokasi, Harga dan Kualitas Produk terhadap Keutusan Pembelian Konsumen pada Lalulalang Cafe di Surabaya. Budiyanto Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia (STIESIA) Surabaya.
Mulyana, M. (2019). Peran Pemasaran Dalam Masyarakat Dan Perusahaan. 1–6.
Nandan Limakrisna, togi parulian purba. (2017). Manajemen pemasaran.pdf.
Nofri, O., & Hafifah, A. (2018). Online Shopping Di Kota Makassar. Manajemen, Ide, Inspirasi, 5(1), 113–132.
Panjaitan, R. (2019). Manajemen Pemasaran. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Prayitno, D. (2016). Belajar Alat Analisis Data dan Cara Pengolahan dengan SPSS.
Rochaety, E. (2019). Metodologi Penelitian Bisnis.pdf.
Romando; Purba, Ramen A; Wagiu, E. B. at. al. (2021). Sistem Pendukung Keputusan Teori & Implementasi.
Rumondang, A. (2020). Pemasaran Digital dan Perilaku Konsumen.
Rustiana, & Kurniawan, E. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen Martabak Alim. Jurnal Manajemen Pelita Bangsa, 05(03), 25–43.
Salman, juwita rahma dan paludi. (2021). Pengaruh Persepsi Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen. Jurnal Ekobistek, 18(01), 132–135.
Sangadji, S. (2019). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian Sagu Rasa pada Gabungan Kelompok Tani Tagafura di Kelurahan Jaya Kota Tidore Kepulauan. Jurnal Fakultas Ekonomi : Optimal, 13(2), 142–157.
Sholihat, A. (2018). Pengaruh Promosi Penjualan dan Kualitas Pelayanan terhadap Keputusan Pembelian di Krema Koffie. 5(1), 1–15.
Solihin, D. (2020). Pengaruh Kepercayaan Pelanggan Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Online Shop Mikaylaku Dengan Minat Beli Sebagai Variabel Intervening. Jurnal Mandiri : Ilmu Pengetahuan, Seni, Dan Teknologi, 4(1), 38–51.
Sudarsono, H. (2020). Buku Ajar:Manajemen Pemasaran.
Sugianto, A., & Rahman, S. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Lampu Shinyoku Di CV. Sinar Abadi Pekanbaru. Procuration: Jurnal Ilmiah Manajemen, 7(2), 174–184.
Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D.
Susilowati, D. (2017). Manajemen Operasional.
U. Fadilah. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Lokasi dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian pada “Cafe Bima†Bandung Tulungagung. Simki-Economic, 01(10), 1–14.
Utama, A. (2019). Guru Matematika dengan Methode Topsis Adil Setiawan. 3(1), 14–20.
verry Cvasmoro & fransischa Sri rejeki. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, terhadap Keputusan Pembelian di MCDonald's Sukahati Cibinong Verry Cvasmoro 1 , Fransischa Sri Rejeki 2 Dosen STEIN, Jakarta 1 , Mahasiswa STEIN, Jakarta 2. XII(2).
Wibowo, M. F. R., & Hs, R. (2021). Terhadap Keputusan Pembelian Kopi pada Coffe Shop Komunal. 9(2), 119–136.
Widha P, C. (2016). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Di Warung Ikan Bakar Seafood Genteng Besarpengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Di Warung Ikan Bakar Seafood Genteng Besar. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 4(3), 1–11.
Wirawan, A. A., Sjahruddin, H., & Razak, N. (2019). Pengaruh Kualitas Produk dan Lokasi Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening Pada Lamuna Coffee di Kabupaten Bone. 1(1).
Yastin, U. & S. L. S. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Lokasi terhadap keputusan pembelian di Haagen-Dazs Kota Kasablanka Jakarta. Majalah Ilmiah Panorama Nusantara, 14(1), 1–17.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 MEDIA RISET EKONOMI [MR.EKO]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
You are free to:
Share - copy and redistribute the materials in any medium or format for any purpose, even for commercial purposes.
Adapt - compose, change and develop the material for any purpose, even for commercial purposes.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
With the following conditions:
Attribution - you must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes have been made. You may do so in a reasonable manner, but not in any way that suggests that the licensor endorses you or your use.
No additional restrictions - You may not implement legal provisions or technological measures that legally restrict others from doing anything permitted by the license.
Notice:
You do not have to comply with the license for elements of the material that are in the public domain or where your use is permitted by an applicable exclusion or restriction.
No warranties are given. This license may not grant all the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.